Wednesday, June 22, 2016

BUTTERFLY PEAFLOWERS (BUNGA TELANG)





The butterfly pea flower or Bunga Telang is used by Malaysians to make Nasi Kerabu and also a type of blue coloured Nyonya kuih.. However, there are some who dry the flowers and drink them as tea for health purposes. There are some who would add a few of the flowers when boiling rice, also for health purposes.

In traditional medicine, the flowers are used to treat conjunctivitis, eye infection, arthritis, rheumatism, used as a diuretic, improves eyesight, treat pimples and boils, for nourishing hair, boost body immunity and provides antioxidants.

LINK

VERSI BM
Pokok butterfly pea atau Bunga Telang digunakan oleh orang Malaysia untuk membuat Nasi Kerabu dan juga sejenis kuih Nyonya berwarna biru... Walau bagaimanapun, ada orang yang keringkan bunga-bunga ini dan minum sebagai teh untuk tujuan kesihatan. Ada segelintir yang akan menambah sedikit bunga apabila mendidih beras, juga untuk tujuan kesihatan. Dalam perubatan tradisional, bunga-bunga ini digunakan untuk merawat konjunktivitis, jangkitan mata, artritis, reumatisme, digunakan sebagai diuretik, memperbaiki penglihatan, merawat jerawat dan bisul, bagi menyuburkan rambut, meningkatkan imuniti badan dan menyediakan antioksidan.

1 comment:

Normala Saad said...

I also have the white telang in my garden. Layer & double.